петък, 27 януари 2012 г.

Защо жените пазаруват на Венера, а мъжете на Марс


Забравете Индия, Китай или Интернет. Икономическото развитие е водено от жените. [The Economist]
Защо когато 85% от покупките биват осъществени или повлияни от жените, една типична рекламна агенция наема 85% мъже за своя креативен екип? Няма логичен отговор на този въпрос, е просто погрешно мислене. Затова когато Victoria Gallardo и Chris Arnold основават Creative Orchestra те правят нещо уникално, въвеждат съотношението 50:50 [мъже:жени] в политиката си за наемане на служители.
С нарастващата тенденция жените да се превръщат в главния купувач в сектори някога доминирани от мъжете коли, застраховки, електроника, пътувания, финансии, спортно облекло и уреди известните марки не могат да продължават да игнорират женския пол като консуматор.
Успяват ли известните марки да проникнат успешно в умовете на жените? Изглежда НЕ! Едно скорошно проучване на Nielson разкрива следното: 91% от жените считат, че рекламодателите не ги разбират, 74% се чувстват криворазбрани от автомобилните марки и 59% от хранителният сектор.

Следват статистически данни от британският пазар, но като цяло те олицетворяват една световна тенденция.

  1. Според едно проучване на Tesco Travel Money, жените са тези които поемат контрола при резервирането на ваканции и в избора на дестинация.
  2. През 2010 за първи път, повече жени [под 35 години] отколкото мъже са потърсели финансови продукти онлайн. [Mintel]
  3. Между 30% и 60% от малкит автомобили биват закупувани от жени. [Euromonitor’s Girl Power report]
  4. Над 60% от продажбите на дрехи са тези за жени (мъжкото облекло е 22%, а детското 18%). И много жени купуват дрехите на мъжете си.
  5. 85% от артикулите в супермаркетите биват закупувани от жени, и все повече жени проверяват етичните принципи на храни и други продукти, които купуват.
  6. 40% от онлайн играчите са жени. [Ipsos Mori]
  7. Днес 22% от жените закупуват продукти anti-age, докато 40% заявяват, че се грижат за кожата си чрез диети и добро здраве.
  8. Забравете логиката, 54% от жените решават какъв парфюм да използват въз основа на това как се чувстват в момента. [Mintel]
  9. Ако преди бирата Foster е била закупувана 71% от мъже (главно в пъбове), то днес 73% бива закупувана от жени в супермаркетите.
  10. Ако преди бирата Heineken е била закупувана 73% от мъже (главно в пъбове), то днес 66% бива закупувана от жени в супермаркетите.
  11. 79% от жените обичат да пестят пари благодарение на купони. [MMC]
  12. 22% от жените пазаруват онлайн поне веднъж на ден.
  13. 76% от жените са онлайн всеки ден, прекарвайки 5,5 часа месечно в social мрежата, в сравнени с 4-те часа на мъжете. Процентът на жените използващи smartphone, като устройство за влизане в интернет, се е увеличил 575% в последните 2 години. Разбира се, мъжете използващи smartphone са по-многобройни от жените.. но това е само за сега!
  14. 92% от жените разпространява информация за оферти, но запомнете едно правило: само 10% от това се случва онлайн, останалите 90% е оффлайн в офисите, къщите, кафенетата... тоест в реалния живот. [Keller Fay] Основната разлика между мъжете и жените, е че на първите им харесва да се перчат, докато жените обичат да споделят. [Spring Research]
  15. Университет - 57% жени срещу 43% мъже. [BBC]
  16. По време на Световната Купа 2010 публиката бива приблизително така изчислена 42% жени и 58% мъже. Днес жените са посклонните да притежават спортно марково облекло. [Mintel]
  17. Едно проучване разкрива, че мъжете са мотивирани и се фокализират върху самата технология, докато жените се интересуват от това за което тя ще им влезе в полза. [Phew Research]
  18. Проучване на MSM предсказва, че до 2021 ще има повече жени милионери от колкото мъже милионери. 
Източник: Venus2Mars

Няма коментари:

Публикуване на коментар