четвъртък, 8 ноември 2012 г.

Интервю с Коси Терзиева


Active A5: Подскажи ни малко, какво ще ни разкажеш на 12-ти ноември в Communication ROOM?
Коси Терзиева: Ще имам удоволствието да запозная хората с трудния път към осъществяването на една мечта и превръщането й на движеща сила в личния ми и професионален живот. Не се притеснявайте, приготвила съм ви множество смешни истории към иначе скучната ми реч J

Active A5:  Какво е за един човек на изкуството да съчетава свободата на творчеството с отговорностите на собствен бизнес?
Коси Терзиева: Непредвидимо. Това са два напълно различни свята. Единият те оставя без дъх от емоции, креативност и себеопознаване, а другият те връща в реалността, заземява те  и от време на време ти удря по един шамар да ти припомни, че не всичко е розово. Когато започвах никога не съм вярвала, че имат допирни точки, камо ли пък че един без друг не могат.



Active A5:  До колкото знаем се занимаваш с танци повече от 10 години. Какво означава за теб да създадеш собствено студио?
Коси Терзиева: Това беше първата крачка към една безкрайна мечта. Въпреки че е много голяма крачка, измина много бързо, защото го реших за 10 минути една сутрин, докато пиех кафе и 2 месеца по-късно студиото отвори врати. Оттогава на сетне не съм спряла да мечтая и да крача. Винаги има „още нещо”, което да искам да постигна. Мисля, че никога няма да ми омръзне J

Active A5:  Един от важните елементи на това да реализираш собствен бизнес е създаването на адекватен екип от хора, на които да разчиташ. Как създаде своя екип?
Коси Терзиева:  Ами всъщност още не съм. „Адекватен екип” се гради с години. Основата на моя екип е като основата на пирамида – винаги остава незасегната. Демек не се променя. Но от там нагоре много тухли са падали от пирамидата и сме я съграждали наново с други. Сегашният ми екип ме посреща и ме изпраща усмихната на всяка репетиция и единственото, на което се надявам, е това да не свършва. Другото идва с времето и постоянството.

Active A5:  Повечето млади хора в страната нямат мотивация да развиват собствени проекти и идеи. Какво според теб ги спира и защо това не спря теб?
Коси Терзиева: Навярно ги спира това, че полето за изява е много малко, а  страхът дали ще се вместят в него - голям. Другата причина според мен е, че младите не се радваме на особена подкрепа и доверие от по-възрастните. Аз съм едно невероятно упорито магаре и когато съм убедена в решението си, цяла орда интелектуалци не могат да ме разубедят. Като прибавим към това и подкрепата, която имах щастието да получа от близките си, ми беше достатъчно, за да тръгна.  Хубавото е, че напоследък все повече млади хора се опитват да реализират идеите си, а това е най-важното – да опиташ!

Active A5:  Как според теб се развива танцовото изкуство в България в сравнение със Западната култура?
Коси Терзиева:  Все по-добре в последните години. Още не можем да се научим да го оценяваме подобаващо – и интелектуално и финансово, но и за това ще дойде време. Като цяло в България танците все още са със статус „забавление”, вместо с „изкуство”, но крачките към промяната вече се вървят. Просто трябва да се обединим и всичко ще е толкова по – лесно.

Active A5:  Ти си се развивала в множество разнообразни танцови формации. Какво те накара да „вземеш нещата в свои ръце“?

Коси Терзиева:  Първоначалното ми решение беше да продължа преподаването на деца в модерен стил и в собствено студио, за да мога да имам повече групи. В последствие обаче, когато моята партньорка се присъедини към мен и ме подкрепи, решихме да дадем възможност на повече възрасти и на различни стилове за реализация. Сега имаме и детски групи и големи (начинаещи и напреднали), както и най-различни стилове: модерно и MTV танци, хип-хоп, контемпорари, тае-бо, зумба, йога. С развитието на студиото наехме и инструктури за всеки отделен стил. Сега сме едно голямо семейство!

Няма коментари:

Публикуване на коментар