четвъртък, 27 септември 2012 г.

Яна Вичева: Важно е да не се изпуска от поглед голямата картина





Едно интервю на ACTIVE A5 с Яна Вичева
участник в КВАРТ фест


ACTIVE A5: Моля, кажете нещо за Вас, което липсва във визитката ви.

Яна Вичева: Трудно е да говориш за себе си. За себе си бих казала, че обичам разнообразието, да се занимавам с различни неща, да се срещам с нови хора и е чудесно, че работата ми сега е точно такава.

ACTIVE A5: Разкажете ни за проекта, върху който работите в момента.

Яна Вичева: Миналия октомври стартирах онлайн магазин за ръчно изработени стоки Синьото мече. Идеята ми беше да обединя на едно място различни автори и технологии, за да има избор и разнообразие, а също и цените да бъдат достъпни, така че повече хора да се радват на това, което произвеждаме. Мога да кажа, че работата около магазина ми носи много удовлетворение и щастие, защото съчетава любимите ми занимания в едно.

ACTIVE A5: Защо мислите, че такъв проект има потенциал за развитие в България?

Яна Вичева: Вярвам, че при нас тепърва предстои ръчно изработените стоки да бъдат оценени наистина и затова смятам, че появяването на магазина е в правилния момент. Много бих се радвала тези стоки да стигат до още по-голяма аудитория, но мисля че това също предстои.

ACTIVE A5: През какви трудности преминавате осъществявайки проекта?

Яна Вичева: Не обичам чисто административните дейности, които ми се налага понякога да върша. Много ми се иска нещата да се случват по-бързо и без толкова документи в моментите, в които имам досег с държавата. Иначе се случва да имаме и финансови затруднения в някои моменти, но смятам, че това е нормално за стартиращ бизнес. Много скоро предстои да отворим и „реален“ магазин, така че се надявам нещата да вървят все по-добре и във финансово отношение.

ACTIVE A5: А как решавате проблемите?

Яна Вичева: С още работа и търпение (смее се..)
Като цяло се старая да отделям време не само за решаване на оперативни проблеми, но и за планиране на работата в бъдеще и предотвратяване на евентуални проблеми. Важно е да не се изпуска от поглед голямата картина, докато се бориш с текущите трудности.

ACTIVE A5: Кой Ви помага и как намирате съмишленици?

Яна Вичева: Отскоро ми помага и първият служител на фирмата – Маги, а преди това – приятели и автори от магазина, тук специално искам да благодаря на Катя и Камелия, които са до мен от самото начало и ми помагат много, а също правят страхотни чанти. Относно намирането на автори – в много от случаите ме намират те.

ACTIVE A5: За кой е предназначен Вашият проект и кое го прави интересен и атрактивен?

Яна Вичева: Магазинът е насочен основно към младите хора, клиентите ми са основно дами. Надявам се да е атрактивен от една страна с по-различните си продукти, а от друга с концепцията си за популяризация, която включва и клиентите като активни участници.

ACTIVE A5: Как (ще) го популяризирате?

Яна Вичева: От самото начало идеята ми беше бюджетът за популяризация да е насочен почти изцяло за доброволчески и благотворителни инициативи, в някои от които участват и клиенти и приятели на магазина. Редовно организираме почиствания с помощта на доброволци и до момента от наши акции са събрани близо 100 чувала боклук от големите паркове в София. Участваме чрез дарения на ръчно изработени стоки на благотворителните базари на международната организация „Марш на любовта“, аз и други автори редовно посещаваме центъра за деца с увреждания „Св. Мина“, където майсторим с малките приятели. Имам и още идеи във връзка с работа с деца в неравностойно положение по които действам. Скоро се надявам да имат и реализация.

ACTIVE A5: Какво планирате да правите след завършването на му?

Яна Вичева: Надявам се Синьото мече да няма край в близкото бъдеще, дори и аз лично да реша да сменя посоката. Не съм мислила сериозно какво бих правила след това, но понякога се шегувам, че искам да стана дегустатор на храна и да пиша ревюта за ресторанти и места, на които правят масаж (смее се...)
След това, с което се занимавам в момента, наистина ще ми е трудно да измисля дейност, в която да се чувствам по-добре.

ACTIVE A5: С какво нашите читатели биха могли да ви окажат подкрепа? Открехнете им вратичката към това.

Яна Вичева: Много ще се радвам повече хора да се включват в доброволческите инициативи, които организираме. След отварянето на „реалния“ магазин планирам и нови дейности, в които ще могат да се включат всички приятели на магазина, но нека за сега останат в тайна.


За контакти:

Oнлайн магазин за ръчно изработени стоки - Синьото мече



тел.: 0899 86 79 69
email: info@meche.bg
Skype: SiniotoMeche



Няма коментари:

Публикуване на коментар